Voor het aanvragen van een Moneybird Betaalrekening volg je de volgende stappen:
Ga je naar
Instellingen > Bank
hier klik je opToevoegen
Klik op het Moneybird logo.
Je volgt de verificatiestappen en vult je UBO- en bedrijfsgegevens in.
Een onderdeel van de verificatie is ook de persoonsidentificatie via de app.
Voldoe je aan alle voorwaarden? Dan activeren wij automatisch jouw Moneybird Betaalrekening.
Om een Moneybird Betaalrekening te kunnen aanvragen moet je belastingplichtig zijn in Nederland. Hiervoor heb je dan een BSN nummer ontvangen. Een buitenlandse UBO/persoon met één van onderstaande nationaliteiten, maar met een Nederlands bedrijf kan ook een Moneybird Betaalrekening aanvragen:
Nederlandse
Belgische
Duitse
Franse
Spaanse
Britse
Amerikaanse
Het kan voorkomen dat er extra gegevens nodig zijn of dat deze moeten worden gevalideerd. Wij vragen dan om aanvullende UBO- of bedrijfsgegevens. In dat geval ontvangt de UBO of de eigenaar van de administratie een e-mail. Je kunt ook via Instellingen > Vertrouwen & verificatie > Externe verificaties
verificaties voltooien.
Nadat de gegevens zijn gecontroleerd ontvang je een e-mail met het bericht dat je gebruik kunt maken van de Moneybird Betaalrekening. Nu je een Moneybird Betaalrekening hebt, kun je betalingen ontvangen en betalingen uitvoeren.
De banktransacties van de Moneybird Betaalrekening worden gedurende de dag realtime in de administratie gezet waardoor je altijd een actueel overzicht hebt.
Je kunt tot maximaal 25 Moneybird Betaalrekening per account aanvragen, deze krijgen allemaal een eigen IBAN. De eerste 5 rekeningnummers zijn gratis. Elke rekening daarboven kost €1,25 per stuk per maand.
We betalen rente uit over al je Moneybird Betaalrekeningen. Dus ook over alle potjes die je hebt aangemaakt, zowel betaal- als spaarrekeningen. De rente wordt maandelijks bijgeschreven op de betreffende rekening. Bekijk op de website het actuele rentepercentage.
Lees ook: