Om Moneybird Online Betaalmethoden te gebruiken of een Moneybird Betaalrekening aan te vragen, kan het voorkomen dat we aanvullende gegevens van je nodig hebben. Wanneer dit het geval is, wordt hierover een mail verstuurd naar de eigenaar van de administratie.
Let op:
Wanneer we aanvullende informatie nodig hebben over je bedrijfsgegevens, ontvangt de eigenaar van de administratie daarover een mail.
Wanneer we aanvullende UBO-gegevens nodig hebben, ontvangt de UBO daarover een mail.
Door de informatie te verifiëren, kun je gebruik blijven maken van de functionaliteiten. De gegevens zullen eerst opnieuw geverifieerd moeten worden voordat er een uitbetaling kan plaatsvinden. Hierdoor kan het voorkomen dat we de uitbetaling vast moeten houden totdat de verificatie akkoord is. Volg de volgende stappen om de bedrijfsgegevens aan te vullen:
Stap 1: Controleer of de bedrijfsgegevens goed zijn ingevuld. Dit doe je door op de link in de mail te klikken of via
Instellingen > Vertrouwen & verificatie > Externe verificaties
door op de bedrijfsgegevens te klikken.
Stap 2: Vervolgens zijn er twee situaties: of je bedrijfsgegevens zijn niet goed ingevuld, of je moet een document uploaden:
Situatie 1: Wanneer je ingevulde gegevens niet kloppen, kun je deze aanpassen. Wij voeren na het aanpassen automatisch een nieuwe verificatie uit. Het uploaden van een document is dan niet nodig.
Situatie 2: Zijn de gegevens wel goed ingevuld, dan klik je op ‘Bovenstaande gegevens zijn correct’. Op de volgende pagina kan je vervolgens een document uploaden. Let erop dat de bedrijfsgegevens in het document dat je uploadt, gelijk zijn aan de gegevens die je daarvoor zelf hebt ingevuld. En dat de documenten voldoen aan het aangegeven bestandsformaat: JPEG, JPG, PNG (afmeting tussen 100 KB en 4 MB)of PDF (afmeting tussen 1 KB en 4 MB).
Het duurt gemiddeld twee werkdagen voordat een verificatie in behandeling wordt genomen. Via Instellingen > Vertrouwen & verificatie > Externe verificaties
controleer je of de aanvullende bedrijfsgegevens zijn goedgekeurd of afgekeurd. Via Instellingen > Online Betaalmethoden
zie je of je uitbetalingen actief zijn.