Naar de hoofdinhoud
Aanvullende UBO-gegevens

Lees welke aanvullende UBO-gegevens we soms nodig hebben voor een Moneybird Betaalrekening en Moneybird Online Betaalmethoden.

Meer dan een maand geleden bijgewerkt

Bij het aanvragen van een Moneybird Betaalrekening of Moneybird Online Betaalmethoden, kan het voorkomen dat we aanvullende UBO-gegevens van je nodig hebben. Wanneer dit het geval is, wordt hierover een mail verstuurd naar de UBO van een administratie.

Let op:

  • Wanneer we aanvullende UBO-gegevens nodig hebben, ontvangt de UBO daarover een mail.

  • Wanneer we aanvullende bedrijfsgegevens nodig hebben, ontvangt de eigenaar van de administratie daarover een mail.

Door de informatie te verifiëren, kun je gebruik blijven maken van de functionaliteiten. De gegevens zullen eerst opnieuw geverifieerd moeten worden voordat er een uitbetaling kan plaatsvinden. Hierdoor kan het voorkomen dat we de uitbetaling vast moeten houden totdat de verificatie akkoord is.

Volg de volgende stappen om je UBO-gegevens aan te vullen.

  • Stap 1: Controleer of de UBO gegevens goed zijn ingevuld. Dit doe je door op de link in de mail te klikken of via Instellingen > Vertrouwen & verificatie > Externe verificaties door op de UBO te klikken.

    Bedrijfsgegevens en UBO-gegevens
  • Stap 2: Vervolgens controleer je zorgvuldig of de ingevulde gegevens kloppen. Er kunnen twee situaties zijn: of je UBO-gegevens zijn niet goed ingevuld, of je moet een document uploaden:

Situatie 1: Wanneer de ingevulde UBO-gegevens niet kloppen, kun je deze aanpassen. Wij voeren na het aanpassen automatisch een nieuwe verificatie uit. Het uploaden van een document is dan niet nodig.

Situatie 2: Wanneer de ingevulde UBO-gegevens wel kloppen, klik je op ‘Bovenstaande gegevens zijn correct’. Op de volgende pagina kan je vervolgens een document uploaden. Dit kan één van de volgende documenten zijn:

  • Bankafschrift, niet ouder dan 3 maanden

  • Energierekening, niet ouder dan 3 maanden

  • Door de overheid uitgegeven correspondentie (ontvangst van uitkeringen zoals pensioen, werkloosheidsuitkering, huursubsidie of gezondheidszorg) niet ouder dan 3 maanden

  • Belastingdocument, niet ouder dan 3 maanden

  • Uittreksel uit gemeentelijke basisadministratie, niet ouder dan 3 maanden

  • Hypotheekverklaring, niet ouder dan 12 maanden

  • Bewijs van kiezersregistratie, niet ouder dan 12 maanden

  • Salarisstrook (met briefhoofd van de onderneming)

Let op dat de persoonsgegevens in het document dat je uploadt, gelijk zijn aan de gegevens die je daarvoor zelf hebt ingevuld. Lees meer informatie over wanneer de gegevens worden goedgekeurd of afgekeurd.

Was dit een antwoord op uw vraag?