Naar de hoofdinhoud
Alle collectiesVertrouwen en verificatieJouw pakket(ten)
Account of abonnement opzeggen of verwijderen
Account of abonnement opzeggen of verwijderen

Heb je je administratie in Moneybird niet meer nodig. Lees dan hier hoe je je account kunt opzeggen of annuleren en wat de andere mogelijkheden zijn.

Meer dan een maand geleden bijgewerkt

Als je je administratie in Moneybird niet meer nodig hebt, bijvoorbeeld omdat je stopt met je bedrijf, kun je op verschillende manieren je abonnement stopzetten.

Administratie behouden met het gratis pakket

Als je je administratie in Moneybird wilt behouden, maar je geen nieuwe boekingen meer hoeft te maken, kun je teruggaan naar het gratis pakket. Dit kun je zelf regelen via Instellingen > Abonnement. In het gratis pakket blijven de gegevens van je administratie beschikbaar. Als je bijvoorbeeld nog een laatste belastingaangifte moet doen, kun je de benodigde gegevens altijd nog in Moneybird opvragen. Daarnaast moet je je gegevens ook bewaren voor de wettelijke bewaarplicht, dat kan dan ook in Moneybird. Eventueel kun je in het gratis pakket nog beperkt nieuwe boekingen maken. In het gratis pakket kun je per maand maximaal 3 facturen, 3 inkomende documenten, 3 offertes en 10 transacties verwerken. Het altijd mogelijk om te wisselen van pakket, mocht je in de toekomst toch weer een abonnement willen.

Hou er rekening mee dat wanneer je een koppeling met Ponto hebt, de kosten hiervoor nog wel in rekening worden gebracht. Als je die koppeling niet wilt behouden, zal je deze zelf moeten stopzetten. Uiteraard worden er daarna geen kosten meer in rekening gebracht.

Administratie verwijderen

Je kunt je administratie volledig verwijderen. Dit kun je zelf doen via Instellingen > Administratie verwijderen. Na de bevestiging met je wachtwoord wordt dit direct uitgevoerd, je kunt de gegevens dan niet meer in Moneybird raadplegen. Voor het verwijderen kun je uiteraard nog wel een back-up van je gegevens maken. Je verwijdert hiermee alleen de administratie waar je op dat moment in bent, eventuele andere administraties blijven beschikbaar. Als je een betaald abonnement hebt, wordt die uiteraard automatisch stopgezet, er vindt echter geen restitutie plaats van de kosten die al voor de rest van je abonnementsmaand in rekening zijn gebracht.

Moneybird account volledig verwijderen

Als je Moneybird helemaal niet meer nodig hebt, kun je je gebruikersaccount volledig verwijderen. Dit kun je zelf doen rechtsboven via Jouw naam > Gebruikersaccount > Jouw gegevens met het prullenbakje bovenaan de pagina. Hiermee worden al je administraties verwijderd, het eventuele betaalde pakket stopgezet. Er vindt echter geen restitutie plaats van de kosten die al voor de rest van je abonnementsmaand in rekening zijn gebracht. De toegang tot eventuele administraties van anderen ingetrokken en worden al je persoonsgegevens bij Moneybird verwijderd. Hierna kun je niet meer inloggen. Omdat alles wordt verwijderd, is het bij deze optie ook belangrijk om eerst een back-up van je gegevens te maken.

Maak voor het opzeggen van je account geen gebruik van externe partijen. Gegevens die in Moneybird staan vallen onder de wettelijke fiscale bewaarplicht. Daarom moeten wij er 100% zeker van zijn dat wanneer iemand opzegt, dit ook echt de eigenaar van het account is. Gebruik je toch een externe partij om je account op te zeggen, dan kunnen wij uit veiligheidsoverweging niet overgaan tot het verwijderen van het account.

We zien je natuurlijk niet graag weggaan, als er iets is waar we je bij kunnen helpen, vernemen we het graag van je!

Was dit een antwoord op uw vraag?