Naar de hoofdinhoud
Beheer jouw pakket

Onder Pakket & Betaalmethode in Moneybird kun je het pakket aanpassen, betaalmethode instellen, bedrijfsgegevens toevoegen of je administratie verwijderen.

Meer dan een maand geleden bijgewerkt

Onder Instellingen > Beheer jouw pakket vind je meerdere opties. Je kunt hier bijvoorbeeld je pakket wijzigen als je een groter of kleiner pakket nodig hebt. Je kunt je betaalmethode wijzigen bij een nieuw rekeningnummer of je bedrijfsgegevens wijzigen bij een verhuizing.

Pakket aanpassen

Via Instellingen > Abonnement kun je zelf je pakket aanpassen. Hier vind je ook de maandelijkse limieten. Als je kiest voor een groter pakket gaat dat per direct in. Als je kiest voor een kleiner pakket, gaat dat in aan het einde van de periode waarvoor de kosten al in rekening zijn gebracht, dit is maximaal een maand in de toekomst.

Gegevens beheren

Je betaalgegevens waarmee je je Moneybird-abonnement betaalt, wijzig je via Instellingen > Betaalgegevens. De volgende factuur wordt dan automatisch van het nieuwe rekeningnummer geïncasseerd.

Zijn je bedrijfsgegevens veranderd, of wil je onze facturen op een ander e-mailadres ontvangen? Via Instellingen > Betaalgegevens beheer je al je contact- en adresgegevens. Deze wijziging wordt direct doorgevoerd en op de volgende factuur voor de abonnementskosten van Moneybird worden de nieuwe gegevens gebruikt. Als je de wijziging in jouw gegevens ook op je eigen facturen wil doorvoeren, dan kan je dat wijzigen via Instellingen > Bedrijfsgegevens.

Facturen voor de kosten van Moneybird-abonnement

De maandelijkse facturen die je van ons ontvangt voor het gebruik van Moneybird, worden automatisch in jouw administratie gezet onder Inkomend en de betaalmethode Automatisch incasso wordt direct geselecteerd. Deze factuur wordt automatisch door ons geïncasseerd, dus je hoeft hier zelf geen actie op te ondernemen. Ook krijg je de factuur per mail toegestuurd. Mocht de incasso mislukken, dan ontvang je van ons automatisch een herinnering met het vervolg.

Je kunt het overzicht met de maandelijkse facturen voor het gebruik van Moneybird ook terugvinden in je account via Instellingen > Abonnementsfacturen. Je kunt de facturen hier online inzien, betalen (wanneer de automatische incasso niet gelukt is) en downloaden als PDF.

Je abonnement opzeggen

Als je je administratie in Moneybird niet meer nodig hebt zijn er twee mogelijkheden:

Let erop dat er een wettelijke bewaarplicht geldt voor de gegevens in je administratie.

Het is ook mogelijke om je gebruikersaccount te verwijderen inclusief alle gekoppelde administraties waar jij eigenaar bent.

Was dit een antwoord op uw vraag?