Aan het gebruik van Ponto zitten kosten verbonden. Ponto berekent deze kosten door aan Moneybird. Als je een betaald abonnement hebt, voegen wij de kosten voor Ponto toe aan je maandelijkse abonnementsfactuur. Die bevat dan de abonnementskosten voor de komende periode, en de verbruikskosten van Ponto van de afgelopen periode. Heb je een gratis pakket, dan krijg je van ons een factuur waarop we de kosten voor Ponto doorberekenen.
De kosten zijn als volgt:
Per gekoppelde bankrekening betaal je €4 per maand
Daarbij betaal je €1 per maand, voor elke bankrekening waarmee je betalingen klaarzet (betalingsinitiëring).
Voor elke betaling die je doet betaal je €0,03. Alle bedragen zijn exclusief btw.
Meer informatie over de kosten vind je op de website van Ponto.
Geen transacties, wel kosten
Er kunnen twee oorzaken zijn waardoor je geen nieuwe transacties ontvangt via de koppeling met Ponto, of de kosten doorlopen is afhankelijk van de oorzaak:
Wanneer de koppeling onverwachts stopt, waardoor de transacties niet verwerkt kunnen worden, zet Moneybird de koppeling vanaf dat moment uit. Vanaf dat moment, worden er geen kosten doorberekend. Je ontvangt een e-mail vanuit Moneybird om de koppeling opnieuw te maken.
Door regelgeving mag Ponto de koppeling met je bankrekening maximaal 180 dagen in stand houden. Na 180 dagen verloopt de koppeling en kan Ponto je banktransacties niet meer aan Moneybird doorgeven. Hierover krijg je een melding te zien op tabblad Bank en je ontvangt hierover een e-mail vanuit Ponto. Je kunt de koppeling tussen je bank en Ponto dan opnieuw maken vanuit je Ponto account. De kosten voor de koppeling lopen in dit geval gewoon door, omdat de koppeling tussen Moneybird en Ponto nog wel actief is.
Als je zelf een koppeling tussentijds opzegt, worden kosten van de hele maand in rekening gebracht. Er vindt er geen restitutie plaats.