Voordat je een betaalpas aan kunt vragen, moet je voldoen aan een aantal voorwaarden. Je vraagt je Moneybird Betaalpas aan via Instellingen > Betaalpassen
en in de Moneybird app via het tabblad Bank door op 'Betaalpas aanvragen' te klikken. Daarna vul je het formulier in.
De betaalpas / creditcard wordt gekoppeld aan de eerste Moneybird Betaalrekening die je hebt aangemaakt. Betalingen met de betaalpas zullen van deze IBAN worden afgeschreven, dit kun je niet aanpassen.
Virtuele pas
Een gratis virtuele pas biedt alleen Mastercard ondersteuning en is dus een creditcard. Deze virtuele kaart heeft de beste ondersteuning voor online aankopen. Je kunt de virtuele pas toevoegen aan Apple Pay & Google Pay Wallets. Elke pas bevat een creditcardnummer (16 cijfers) en CVC-code die je kunt invullen bij meeste webshops. Je betalingen keur je goed via de Moneybird-app.
Fysieke pas
Een fysieke pas kost eenmalig € 4,00 en wordt naar je opgestuurd. Deze betaalpas biedt zowel Maestro als Mastercard ondersteuning. Je kunt de fysieke pas gebruiken voor al je aankopen en gebruiken bij een pinterminal. Of je voegt deze toe aan je Apple Pay & Google Pay Wallets als Mastercard. Het ontvangen van een fysieke pas duurt 2 tot 4 werkdagen, na ontvangst kun je de pas activeren. Wanneer een pas aangevraagd is kun je deze niet meer annuleren.
Het is met de Moneybird Betaalpas niet mogelijk om contant geld op te nemen (te pinnen bij een automaat) of te storten. De pas wordt gekoppeld aan een Moneybird Betaalrekening. Dit kun je later niet meer wijzigen. Per administratie kunnen er maximaal vijf actieve betaalpassen zijn, en kunnen er maximaal tien betaalpassen per jaar worden aangevraagd.
Lees ook:
De kosten voor een Moneybird Betaalpas
De voorwaarden voor een Moneybird Betaalpas
De Moneybird Betaalpas activeren
In welke landen de Moneybird Betaalpas niet gebruikt kan worden.