Naar de hoofdinhoud
Moneybird Betaalpas - Blokkeren

Snel en eenvoudig een Moneybird Betaalpas blokkeren

Meer dan een maand geleden bijgewerkt

Het is mogelijk om je Moneybird Betaalpas te blokkeren. Er zijn hiervoor verschillende manieren.

  • Je kunt je betaalpas blokkeren vanuit account via Instellingen > Betaalpassen. Klik op het kaartnummer dat je wilt blokkeren en klik vervolgens bovenaan de pagina op 'Blokkeren'.

  • Je kunt de betaalpas blokkeren vanuit de mobiele Moneybird app. Navigeer hiervoor naar het tabblad Bank en scroll je naar de betaalpas. Selecteer de betreffende pas en klik op 'Blokkeren'.

Noodpagina

Indien van toepassing kun je je betaalpas blokkeren via de 'Blokkeren bij nood'-knop in relevante e-mails. Deze knop brengt je naar de noodpagina waar je direct bent ingelogd op je account. Via deze link kom je op een pagina waar je de betaalpas(sen) of alle betaalverkeer kunt blokkeren. Deze 'Blokkeren bij nood'-knop werkt 1 uur lang vanaf het moment dat de mail naar je wordt verstuurd.

Image

Je komt ook de noodpagina terecht via https://www.moneybird.nl/sos of https://www/moneybird.nl/pasblokkeren. Het verschil met de 'Blokkeren bij nood'-knop is dat je via deze twee wegen nog in moet loggen met het e-mailadres van je Moneybird account. De stappen daarna zijn hetzelfde.

Alle betaalverkeer blokkeren

Als je er voor kiest om alle betaalverkeer te blokkeren, neemt ons support-team contact op met de eigenaar die de blokkade ingesteld heeft. Ondertussen kan de administratie nog wel gebruikt worden. Bijvoorbeeld om de administratie op orde te krijgen door bepaalde betaalrechten in te trekken, betaalpassen te blokkeren, of gebruikers te verwijderen uit je administratie.

Vermoeden van misbruik

Heb je de indruk dat iemand onrechtmatig gebruik maakt van je betaalpas? Of dat je het slachtoffer bent geworden van een scam of andere fraude-praktijken? Dan is dit hoe je te werk gaat:

  1. Blokkeer je pas en/of het betaalverkeer.

  2. Stuur ons zo snel mogelijk een bericht vanaf het e-mailadres dat gekoppeld is aan je gebruikersaccount naar [email protected]. Vermeld daarin duidelijk:

  • Om welke administratie het gaat.

  • Welke transacties frauduleus lijken: geef de datum, omschrijving/ontvanger en bedrag door.

  • De laatste vier cijfers van het kaartnummer.

We onderzoeken de situatie dan verder en houden je op de hoogte. Meer lezen over hoe te handelen bij incidenten? Lees dan onze voorwaarden.

Was dit een antwoord op uw vraag?