Voor het activeren van de Moneybird Betaalpas ga je naar Instellingen > Betaalpassen
. Je ziet een overzicht met de Moneybird Betaalpassen. Klik op de te activeren pas en volg de instructies. De pas is daarna actief en klaar voor gebruik.
Om contactloos betalen te activeren op een betaalpas moet er altijd eerst een succesvolle betaling worden afgerond met de chip waarbij de pincode wordt ingevoerd. Je vindt de pincode van jouw fysieke Moneybird Betaalpas terug via Instellingen > Betaalpassen
door hier op de betreffende kaartnummer te klikken. Voor je virtuele betaalpas ontvang je geen pincode.
Wachtwoord voor online betalingen
Tijdens het aanvragen van de Moneybird Betaalpas maak je een wachtwoord aan voor online betalingen. Bij online betalingen kan het zijn dat er om dit wachtwoord gevraagd wordt (3D secure). Dit wachtwoord wordt niet opgeslagen in je Moneybird account. Het is daarom belangrijk dat je het wachtwoord dat je hebt gekozen, zelf op een veilige plek opslaat voordat je verder gaat. Wanneer je het wachtwoord niet meer weet kun je de huidige pas blokkeren en een nieuwe aanvragen.
Het is ook mogelijk deze online betalingen via de Moneybird app goed te keuren via push notificaties. Deze functie stel je apart in op de mobiele app via Boekhouding > Administratie-instellingen > Notificaties
. Wanneer je deze functie hebt ingeschakeld heb je geen SMS code en wachtwoord meer nodig maar geeft je een goedkeuring in de app.
Je Moneybird Betaalpas toevoegen aan Apple Pay
Je kunt je Moneybird Betaalpas toevoegen aan Apple Pay (IOS) via onderstaande stappen:
Open de Apple Wallet app op je iPhone en tik op het + icoontje.
Selecteer Betaalkaart of creditcard.
Scroll naar beneden en selecteer 'Voeg andere kaart toe'.
Vul de gegevens in.
Verifieer de betaalpas doormiddel van de sms code
Je Moneybird Betaalpas is nu toegevoegd.
Je Moneybird Betaalpas toevoegen aan Google Pay
Je kunt je Moneybird Betaalpas toevoegen aan Google Pay via onderstaande stappen:
Open de Google Wallet app op je Android telefoon.
Tik op Kaart toevoegen.
Selecteer Betaalkaart.
Vul je pasgegevens in.
Verifieer de betaalpas doormiddel van de sms code.
Je Moneybird Betaalpas is nu toegevoegd om te gebruiken.
Telefoonnummer wijzigen gekoppeld aan je Moneybird Betaalpas
Wanneer je een nieuw telefoonnummer hebt, is het niet mogelijk om deze aan te passen voor de verificatie sms. Je kunt de bestaande pas blokkeren en vervolgens een nieuwe pas aanvragen. Let dan goed op dat je bij het invoeren het juiste telefoonnummer meegeeft. Hierna kun je de nieuwe betaalpas toevoegen aan bijvoorbeeld Apple- of Google Pay.
Let op: Als je geen sms ontvangt, dan kan het liggen aan een dubbele sim-kaart. Je kunt hiervoor de tweede sim-kaart uitzetten om de sms te ontvangen.
Lees ook meer over het opnieuw activeren na het blokkeren van de pas.