Voor het activeren van de Moneybird Betaalpas ga je naar Instellingen > Betaalpassen
.
Je ziet een overzicht met de Moneybird Betaalpassen. Klik op de te activeren pas en volg de instructies, de pas is nu actief en klaar voor gebruik! Om contactloos betalen te activeren op een betaalpas moet er altijd eerst een succesvolle betaling worden afgerond met de chip waarbij de PIN code wordt ingevoerd. Je vindt de pincode van jouw Moneybird Betaalpas terug via Instellingen > Betaalpassen
door hier op de betreffende kaartnummer te klikken.
Wachtwoord voor online betalingen
Tijdens het aanvragen van de Moneybird Betaalpas maak je een wachtwoord aan voor online betalingen. Bij online betalingen kan het zijn dat er om dit wachtwoord gevraagd wordt (3D secure). Dit wachtwoord wordt niet opgeslagen in je Moneybird account. Het is daarom belangrijk dat je het wachtwoord dat je hebt gekozen, zelf op een veilige plek opslaat voordat je verder gaat. Wanneer je het wachtwoord niet meer weet kun je de huidige pas blokkeren en een nieuwe aanvragen.
Het is ook mogelijk deze online betalingen via de Moneybird app goed te keuren via push notificaties. Deze functie stel je apart in op de mobiele app via Bank > Betaalpassen
. Wanneer je deze functie hebt ingeschakeld heb je geen SMS code en wachtwoord meer nodig maar geeft je een goedkeuring in de app.
Je Moneybird Betaalpas toevoegen aan Apple Pay
Je kunt je Moneybird Betaalpas toevoegen aan Apple Pay (IOS) via onderstaande stappen:
Open de Apple Wallet app op je iPhone en tik op het + icoontje.
Selecteer Betaalkaart of creditcard.
Scroll naar beneden en selecteer 'Voeg andere kaart toe'.
Vul de gegevens in.
Verifieer de betaalpas doormiddel van de sms code
Je Moneybird Betaalpas is nu toegevoegd.
Je Moneybird Betaalpas toevoegen aan Google Pay
Je kunt je Moneybird Betaalpas toevoegen aan Google Pay via onderstaande stappen:
Open de Google Wallet app op je Android telefoon.
Tik op Kaart toevoegen.
Selecteer Betaalkaart.
Vul je pasgegevens in.
Verifieer de betaalpas doormiddel van de sms code.
Je Moneybird Betaalpas is nu toegevoegd om te gebruiken.
Wanneer je een nieuw telefoonnummer krijgt kun je een nieuwe pas aanvragen om deze aan Apple- of Google Pay toe te voegen. Het is namelijk niet mogelijk het telefoonnummer voor de verificatie sms aan te passen.
Let op: Als je geen sms ontvangt, dan kan het liggen aan een dubbele sim-kaart. Je kunt hiervoor de tweede sim-kaart uitzetten om de sms te ontvangen.