Naar de hoofdinhoud
Alle collectiesFacturenFacturen naar het buitenland
Facturen versturen naar het buitenland
Facturen versturen naar het buitenland

Verstuur eenvoudig facturen naar het buitenland met de juiste btw, valuta en taal via Moneybird.

Meer dan een maand geleden bijgewerkt

Wanneer je een factuur naar het buitenland verstuurt, moet je op een paar punten letten. Het btw-tarief, de valuta en de taal:

  • Btw: Wanneer je vanuit Moneybird een factuur naar het buitenland stuurt, dien je het juiste btw-tarief te selecteren. Via Instellingen > Btw kun je extra btw tarieven activeren, zodat je deze kunt kiezen bij het aanmaken van een nieuwe factuur.

  • Valuta: Bepaal in welke valuta je de factuur wilt versturen. Alle valuta uit de wereld worden door Moneybird ondersteund. Je kunt de valuta per factuur aanpassen op de factuur zelf.

  • Taal: De taal van de facturen stel je in de workflow in.

Welk btw tarief kies je

Welk btw-tarief je nodig hebt, verschilt per situatie. Je kunt met de btw-tarief calculator bepalen welk btw-tarief je in jouw situatie je nodig hebt. Na het beantwoorden van enkele vragen over je situatie, krijg je advies over welk btw-tarief je kunt selecteren op de factuur.

Verleg je de btw naar je klant, dan ben je verplicht het btw nummer van je klant te vermelden op de factuur. Moneybird doet dit automatisch voor je. Wanneer de btw verlegd is, moet dit ook op de factuur vermeld worden. Moneybird zorgt er voor dat op de factuur automatisch een extra tekst wordt vermeld. Deze teksten zijn beschikbaar in het Nederlands, Engels en Duits, afhankelijk van de taal van jouw workflow.

Weergave land

Moneybird bepaalt automatisch of het land bij het adres van jouw klant weergegeven wordt. Het land dat bij de gegevens van de klant is opgeslagen op het tabblad Contacten wordt dan vergeleken met het land dat is opgeslagen bij je eigen gegevens via Instellingen > Bedrijfsgegevens.

Als de klant en jouw bedrijf uit hetzelfde land komen, wordt het land niet weergegeven bij de adresgegevens. Komen de klant en jouw bedrijf uit verschillende landen, dan wordt het land bij het adres van de klant én bij jouw gegevens vermeld.

Komt jouw klant bijvoorbeeld uit Duitsland en is jouw bedrijf in Nederland gevestigd, dan worden beide landen weergegeven op de factuur. Als jullie beiden uit Nederland komen, dan wordt het land niet weergegeven.

Was dit een antwoord op uw vraag?