Naar de hoofdinhoud
Verificaties voor Peppol (België)

Verifieer je gegevens voor het gebruik van Peppol.

Deze week bijgewerkt

Om je verificatie voor Peppol te starten, zorg je eerst dat je taal-instellingen op 'Nederlands (België)' staan. Dit stel je in bij 'Tijd & taal' door rechtsboven op je naam te klikken en vervolgens op Gebruikersaccount > Jouw gegevens.

Daarna dienen enkele gegevens uit jouw administratie geverifieerd te zijn. Dit moet door de eigenaar van de administratie gedaan worden via Instellingen > Vertrouwen en verificatie.

  • E-mailadres: middels een bevestigingse-mail wordt het e-mailadres dat in een afzenderadres staat geverifieerd. Wanneer je geen toegang hebt tot het e-mailadres kan deze niet geverifieerd worden.

  • Bankrekeningnummer: een iDEAL transactie van € 0,15 kan een IBAN bankrekeningnummer worden geverifieerd.

  • Ondernemingsnummer: Er wordt een brief verzonden naar het vestigingsadres uit de KBO-database. In deze brief staat een verificatiecode die je moet invoeren waarna het ondernemingsnummer is geverifieerd. Bij het ondernemingsnummer vul je het nummer in zonder 'BE'.

  • Btw-nummer: Je btw-nummer is hetzelfde als je ondernemingsnummer (alleen dan met 'BE'). Deze verifiëren we automatisch nadat je je ondernemingsnummer hebt geverifieerd.

Openstaande verificaties verlopen na 14 dagen en zijn daarna niet meer zichtbaar bij Instellingen > Vertrouwen en verificatie. Als de termijn is verlopen, moet er een nieuwe verificatie gestart worden.

Was dit een antwoord op uw vraag?