Naar de hoofdinhoud
Verificaties voor Peppol (België)
Meer dan een maand geleden bijgewerkt

Om in Moneybird gebruik te kunnen maken van Peppol dienen er enkele gegevens uit jouw administratie geverifieerd te zijn. Dit moet door de eigenaar van de administratie gedaan worden via Instellingen > Vertrouwen en verificatie:

  • E-mailadres: middels een bevestigingse-mail wordt het e-mailadres dat in een afzenderadres staat geverifieerd. Wanneer je geen toegang hebt tot het e-mailadres kan deze niet geverifieerd worden.

  • Bankrekeningnummer: een iDEAL transactie van € 0,15 kan een IBAN bankrekeningnummer worden geverifieerd.

  • Ondernemingsnummer: Er wordt een brief verzonden naar het vestigingsadres uit de KBO-database. In deze brief staat een verificatiecode die je moet invoeren waarna het ondernemingsnummer is geverifieerd. Het ondernemersnummer is hetzelfde als je btw-nummer zonder de vermelding BE

  • Btw-nummer: Je btw-nummer is hetzelfde als je ondernemingsnummer alleen dan met BE ervoor. Deze verifiëren we automatisch nadat je je ondernemingsnummer hebt geverifieerd.

Openstaande verificaties verlopen na 14 dagen en zijn daarna niet meer zichtbaar bij Instellingen > Vertrouwen en verificatie. Als de termijn is verlopen, moet er een nieuwe verificatie gestart worden.

Was dit een antwoord op uw vraag?