Naar de hoofdinhoud
Verificaties voor Peppol

Lees welke gegevens geverifieerd moeten zijn voor het gebruik van Peppol.

Deze week bijgewerkt

Om in Moneybird gebruik te kunnen maken van Peppol dienen er enkele gegevens uit jouw administratie geverifieerd te zijn. Dit moet door de eigenaar van de administratie gedaan worden via Instellingen > Vertrouwen en verificatie:

  • E-mailadres: middels een bevestigingse-mail wordt het e-mailadres dat in een afzenderadres staat geverifieerd. Wanneer je geen toegang hebt tot het e-mailadres kan deze niet geverifieerd worden.

  • Bankrekeningnummer: een iDEAL transactie van € 0,15 kan een IBAN bankrekeningnummer worden geverifieerd.

  • KVK-nummer: Er wordt een brief verzonden naar het vestigingsadres uit de KVK-database. In deze brief staat een verificatiecode die je moet invoeren waarna het KVK-nummer is geverifieerd.

  • Btw-nummer: wanneer een onderneming een btw-nummer heeft, moet deze ook worden geverifieerd. Om het btw-nummer te verifiëren moeten de adresgegevens die bij de KVK-nummer verificatie zijn verkregen overeenkomen de gegevens die in VIES staan.

Openstaande verificaties verlopen na 14 dagen en zijn daarna niet meer zichtbaar bij Instellingen > Vertrouwen en verificatie. Als de termijn is verlopen, moet er een nieuwe verificatie gestart worden.

Was dit een antwoord op uw vraag?