Als je een abonnementsvorm hebt aangemaakt via Moneybird, deel je de gegenereerde link met jouw klant. Hij of zij kan dan een abonnement bij jou afnemen. Via de link wordt jouw klant verwezen naar de pagina die jij hebt aangemaakt. Jouw klant kan dan de volgende stappen volgen:
Hij of zij kiest een abonnement vanuit de gedeelde abonnementslink.
Jouw klant ziet de pagina met de abonnementsvorm die hij of zij gekozen heeft en vult zijn of haar contactgegevens in.
Jouw klant vult de betaalgegevens is en betaalt de eerste termijn.
Jouw klant ontvangt een bevestigingsmail met daarin de factuur en een link naar de beveiligde online omgeving van het abonnement. De stijl van de e-mail wordt overgenomen van de geselecteerde huisstijl.
Jouw klant kan de contact- en betaalgegevens beheren in de beveiligde online weergave. Je klanten kunnen alleen het abonnement wijzigen of opzeggen wanneer je ‘Wijzigingen door contact’ in de abonnementsvorm hebt aanstaan.
Wanneer je klant het abonnement opzegt, dan stopt het abonnement bij de eerstvolgende termijn. Zowel in de bevestigingsmail als in de online weergave wordt gecommuniceerd tot wanneer het abonnement actief is.