Naar de hoofdinhoud
Herinnering onterecht verzonden

Een onterechte herinnering kan ontstaan door een niet-verwerkte betaling. Controleer je instellingen en betalingshistorie.

Meer dan een maand geleden bijgewerkt

Voordat Moneybird een herinnering stuurt wordt er gekeken of de factuur de status 'Betaald' heeft binnen Moneybird. Is dit niet het geval en is de vervaltermijn bereikt dan zal Moneybird een herinnering sturen als je dit zo heb ingesteld in de workflow. Je kunt via Instellingen > Workflows controleren of je automatisch herinneren hebt aangevinkt. Ook kun je zien of je een vertraging voor het herinneren hebt ingesteld.

Is de factuur wel betaald, maar is de betaling nog niet bij de factuur verwerkt? Dan weet Moneybird helaas niet dat het bedrag al betaald is en zal (een in dat geval onterechte) herinnering sturen aan de klant. Stel je automatisch herinneren in, dan is het belangrijk dat je de betalingen goed bijhoudt, bij voorkeur verwerk je via het tabblad Bank de bijbehorende transacties. Je kunt er echter ook voor kiezen handmatig een betaling bij de factuur te registreren.

In de historie aan de rechterkant van de factuur kun je precies terugvinden wat er is gebeurd. Bij de herinnering kun je inzien op welke datum en welk tijdstip deze verzonden is. Ook bij de betaling kun je op het dropdown-pijltje klikken en inzien op welke datum de betaling is geregistreerd. Je kunt zo eenvoudig achterhalen of het moment van registratie van de betaling viel na het verzenden van de herinnering.

Was dit een antwoord op uw vraag?