Zodra jouw klant de QR-code scant, worden de factuurgegevens zoals bedrag, omschrijving en rekeningnummer automatisch in de bank-app van je klant ingevuld. De eerste twee zijn afkomstig van de factuur zelf. Voor het rekeningnummer kijkt Moneybird naar het IBAN dat bij je afzenderadres is opgeslagen.
Wil je de QR code op je factuur weergeven, dan stel je dat in via de huisstijl:
Navigeer naar
Instellingen > Huisstijlen
Klik op de relevante huisstijl
Klik op de sectie 'Geavanceerd'
Klik op het schuifje bij 'Toon QR-code'
Zodra je een factuur aanmaakt, maakt Moneybird een betaal QR-code voor je.
De QR-code zorgt er alleen voor dat de bank-app van je klant de factuurgegevens overneemt. Je klant maakt dus over via een normale bankoverboeking. De QR-code werkt niet met alle banken.
Je kunt je klanten via iDeal laten betalen via Moneybird Online betaalmethoden.