Naar de hoofdinhoud

Administratie verwijderen tijdens proefperiode

Lees hoe je je Moneybird administratie tijdens de proefperiode kunt verwijderen.

Meer dan 2 weken geleden bijgewerkt

Als je je administratie in Moneybird tijdens een proefperiode niet meer nodig hebt, zijn er twee mogelijkheden:

  1. Je kunt in het gratis pakket blijven, als je nog geen upgrade hebt doorgevoerd voor na je proefperiode hoef je hier niks voor te doen omdat je nu nog in je proefperiode zit. Heb je al wel een upgrade doorgevoerd voor na je proefperiode kun je deze annuleren door te kiezen voor het gratis pakket via Instellingen > Abonnement. In het gratis pakket blijven de gegevens van je administratie beschikbaar en je kunt nog beperkt nieuwe boekingen maken. In het gratis pakket kun je per maand maximaal 3 facturen, 3 inkomende documenten, 3 offertes en 10 transacties verwerken

    Als je een koppeling met Ponto hebt, vergeet die dan niet ​om die ook stop te zetten als je geen gebruik meer wilt maken van Moneybird.

  2. Je kunt je administratie en gebruikersaccount volledig verwijderen. Dit kun je zelf doen via de knop met je accountnaam rechts bovenin je scherm via Gebruikersaccount > Jouw gegevens met het prullenbakje bovenaan de pagina. Na de bevestiging met je wachtwoord, wordt dit direct uitgevoerd. Je kunt dan niet meer inloggen op Moneybird. Als je al voor een betaald abonnement hebt gekozen voor na je proefperiode, wordt dat uiteraard automatisch geannuleerd. Let erop dat er een wettelijke bewaarplicht geldt voor de gegevens in je administratie.


    Heb je tijdens je proefperiode een koppeling met Ponto aangemaakt? Dan wordt deze koppeling automatisch stopgezet zodra je de gehele administratie verwijdert.

    De kosten hiervoor worden achteraf in rekening gebracht. Bij tussentijdse opzegging worden de kosten voor de volledige maand berekend; er vindt geen restitutie plaats. Deze kosten worden óf achteraf gefactureerd, óf direct bij het verwijderen van de administratie.

Was dit een antwoord op uw vraag?