Als je een nieuw rekeningnummer hebt, kun je je nieuwe IBAN op een aantal plekken in Moneybird invullen:
Via
Instellingen > Bedrijfsgegevens
kun je het rekeningnummer opslaan dat op je eigen facturen vermeld kan worden. Als je het oude rekeningnummer hebt geverifieerd, dan kun je eerst het nieuwe rekeningnummer ook verifiëren. Dit kan viaInstellingen > Vertrouwen & verificatie.
Als je een betaald abonnement voor Moneybird hebt, kun je via
Instellingen > Betaalgegevens
je rekeningnummer wijzigen waar wij de abonnementskosten van kunnen incasseren.Je kunt je nieuwe rekening via
Instellingen > Bank
toevoegen. Hiermee zorg je er voor dat de transacties van je nieuwe rekening in je boekhouding verwerkt kunnen worden. Als je je oude bankrekening helemaal niet meer gebruikt, kun je de eventuele bankkoppeling stopzetten en de oude rekening deactiveren.
Gewijzigd IBAN service
Als je een rekeningnummer wil wijzigen in de bedrijfsgegevens, kan je ook gebruik maken van de optie 'Gewijzigd IBAN service'. Deze optie vind je in de workflow bij 'Betaling'.
Bij deze service wordt de IBAN aangepast in de bedrijfsgegevens en een stap toegevoegd aan de factuur-workflow. Op die manier wordt de klant gewezen op de gewijzigde IBAN. Wanneer de klant toch op de oude IBAN betaalt, wordt er een mail verstuurd aan die klant met het verzoek de volgende keer op de nieuwe IBAN te betalen.
De wijziging zal zichtbaar zijn op nieuwe facturen die je aanmaakt met de huisstijl waarin je de wijziging hebt doorgevoerd. Als je wilt controleren of de wijziging correct is doorgevoerd, kun je het beste een conceptfactuur aanmaken en kijken of het nieuwe rekeningnummer daarop correct wordt weergegeven.
De tekst die in de mail naar je klant komt te staan is een standaard tekst met jouw nieuwe rekeningnummer. Deze tekst kun je naar wens aanpassen via de workflow.