Het is goed om te weten dat er een verschil is tussen de huisstijl en de workflow:
Huisstijl: In de huisstijl worden alle huisstijlelementen van de factuur, offerte en e-mail bepaald, zoals het logo, lettertype en afzendergegevens.
Workflow: In de workflow wordt het proces van de factuur of offerte bepaald. Hier stel je bijvoorbeeld de betalingsvoorwaarden in, de taal, de vervaltermijn, de valuta, de betaalmethode en of er herinneringen automatisch verstuurd moeten worden als de factuur nog niet betaald is.
Huisstijlen en workflows worden niet aan elkaar gekoppeld. Voor elke factuur (of offerte) is het dus de bedoeling dat de huisstijl en workflow beide gekozen worden. Als je een nieuwe factuur toevoegt, heeft die eerst de standaard huisstijl. Als je de standaardhuisstijl wil aanpassen, kan dat direct rechts bovenaan met de knop 'Wijzig huisstijl'. Voor het verzenden van een factuur kun je de huisstijl wijzigen via Extra > Wijzig huisstijl
.
De workflow kies je bij het verzenden van de factuur door op het contact te klikken of wanneer je het contact selecteert. Als je vaker naar dezelfde contacten factureert, kan het handig zijn om bij een contact een workflow op te slaan. Deze wordt dan automatisch geselecteerd als je een nieuwe factuur voor dat contact maakt.