Je gegevens moeten geverifieerd zijn: Moneybird dient de btw-aangifte in naar aanleiding van de gegevens in je administratie. Om er zeker van te zijn dat jij gemachtigd bent de aangifte te doen, moeten je KVK-nummer, btw-nummer, e-mailadres en bankrekening geverifieerd zijn. Alleen dan kun je gebruik maken van de btw-aangifte. Als je een Moneybird Betaalrekening hebt, dan hoef je deze gegevens niet apart te verifiëren.
Je hebt een betaald pakket: Het is alleen mogelijk om vanuit een betaald pakket je btw-aangifte vanuit Moneybird naar de Belastingdienst te sturen. In het gratis pakket is het niet mogelijk om je btw-aangifte automatisch te verzenden naar de Belastingdienst. Via het tabblad Rapporten vind wel het btw-overzicht. Deze is gebaseerd op de verkoopfacturen en inkomende documenten die je hebt ingevoerd. Dit rapport heeft dezelfde opbouw als de btw-aangifte die je via de website van de Belastingdienst kunt indienen, zodat je de bedragen eenvoudig kunt overnemen.
Btw-aangifte vanuit Moneybird in proefperiode
Het is mogelijk om een btw-aangifte in te dienen als het proefpakket actief is. Een voorwaarde is dat er een upgrade gedaan wordt voor ná de proefperiode. Als je een betaald pakket kiest, kun je meteen een btw-aangifte via Moneybird indienen. Het betaalde pakket gaat na afloop van de proefperiode in. De eigenaar van een administratie kan via Instellingen > Facturen & Jouw pakket
een keuze voor een pakket aangeven.
Te laat met verificatie
Als het niet lukt om vóór de deadline voor de btw-aangifte alle gegevens te verifiëren, dan kun je de aangifte niet vanuit Moneybird naar de Belastingdienst sturen.
In dat geval kun je met de gegevens op het btw-rapport wel handmatig btw-aangifte doen via een andere weg, bijvoorbeeld rechtstreeks via het portaal van de Belastingdienst.