Naar de hoofdinhoud

Zo werkt een abonnement voor je klant

Lees meer over wat je klant ziet en welke opties hij of zij heeft als je abonnementen aanbiedt met Online verkopen.

Vandaag bijgewerkt

Als je abonnementsvormen aanbiedt via Online verkopen, deel je de gegenereerde link met jouw klant. Hij of zij kan dan een abonnement bij jou afnemen. Via de link wordt jouw klant verwezen naar de pagina die jij hebt aangemaakt. Jouw klant kan dan de volgende stappen volgen:

  1. Hij of zij kiest een abonnement vanuit de gedeelde abonnementslink.

  2. Hij of zij vult zijn of haar contactgegevens in.

  3. Jouw klant betaalt de eerste termijn of geeft een mandaat af voor abonnementen met een toekomstige startdatum.

  4. Jouw klant ontvangt een bevestigingsmail met daarin de factuur en een link naar de beveiligde online omgeving van het abonnement. De stijl van de e-mail wordt overgenomen van de geselecteerde huisstijl.

  5. Jouw klant kan de contact- en betaalgegevens beheren in de beveiligde online weergave. Je klanten kunnen alleen het abonnement wijzigen of opzeggen wanneer je ‘Wijzigingen door contact’ in de abonnementsvorm hebt aanstaan.

    Overzicht gegevens abonnement

  6. Wanneer je klant het abonnement opzegt, dan stopt het abonnement bij de eerstvolgende termijn. Zowel in de bevestigingsmail als in de online weergave wordt gecommuniceerd tot wanneer het abonnement actief is.

    Actief abonnement

Nadat je klant het abonnement heeft afgesloten, betaalt hij of zij de eerste abonnementsperiode en geeft direct een mandaat af voor toekomstige incasso's. Vanaf dan sturen we elke maand automatisch een factuur! En wordt het bedrag ook automatisch geïncasseerd!

Was dit een antwoord op uw vraag?