Het is mogelijk om via je eigen e-mailprovider een forward in te stellen zodat e-mails van jouw leveranciers direct naar je @inkomend e-mailadres worden doorgestuurd. Op die manier komen de inkoopfacturen direct in je administratie te staan. Hoe dit werkt, verschilt per provider.
Alle e-mails die binnenkomen op het @inkomend.moneybird.nl e-mailadres worden in je administratie gezet. Moneybird heeft geen filter of iets dergelijks die een e-mail tegen zou kunnen houden. Als de e-mails niet aankomen in je administratie, is waarschijnlijk de forward niet goed ingesteld. We raden aan dit bij je e-mailprovider te controleren.
Microsoft en forwarden
We hebben niet altijd overal invloed op maar de ervaring leert ons dat het forwarden vanuit mails via Microsoft niet altijd gaat zoals het hoor. Er wordt dan een error veroorzaakt maar dat komt dus niet door Moneybird. Dit kan te maken hebben met een anti-spam regel in office exchange van Microsoft. Daarbij moet 'Outbound' altijd op 'Aan' staan in plaats van 'Automatic'. Houd er rekening mee dat nadat je de settings hebt aangepast het wel even kan duren voordat de wijziging door wordt gevoerd aan Microsoft. Hierdoor kan het er in het eerste kwartier erop lijken dat de oplossing niet werkt. Vanuit Moneybird kunnen wij hier helaas niets aan doen.
Ook kunnen bepaalde instellingen van Outlook bij het forwarden ervoor zorgen dat de e-mail verstuurd wordt als 'winmail.dat bestand'. Moneybird kan dit bestand niet uitlezen, waardoor je de factuur niet meteen als bijlage ziet. Je kunt in Outlook instellingen aanpassen om er voor te zorgen dat er geen 'winmail.dat bestand' van de e-mail wordt gemaakt. Hoe dit precies gedaan moet worden, is onder andere afhankelijk van welke versie van Outlook je gebruikt. Op de website van Microsoft vind je hier meer informatie over.