Naar de hoofdinhoud
Incasso uit batch is mislukt

Informatie over mislukte SEPA-incasso's en hoe je deze kunt koppelen aan facturen in Moneybird.

Meer dan een week geleden bijgewerkt

Als een incasso via SEPA is uitgevoerd, wordt het totaalbedrag van de incassobatch in één keer uitbetaald op je rekening. In de omschrijving van de batch staat het batchkenmerk, dit kenmerk is vergelijkbaar aan MONEYBIRD-123456789123456789-1. Bij het verwerken van deze transactie zal Moneybird deze automatisch aan de batch koppelen, of de suggestie geven om de batch handmatig aan de transactie te koppelen. Zodra de batch is gekoppeld krijgen alle facturen de status 'Betaald'.

Als er een incasso mislukt is, of als de klant het bedrag heeft laten storneren, dan wordt dat bedrag op een zeker moment weer apart van je rekening afgeschreven. Bij de afschrijving staat het factuurnummer en de zogenaamde 'Reasoncode' waaraan je kunt zien wat de reden is voor het terugboeken van de betaling. De transactie van de afschrijving kun je aan de betreffende factuur koppelen, de factuur krijgt dan weer de status 'Openstaand' of 'Verlopen', afhankelijk van de vervaldatum.

Was dit een antwoord op uw vraag?