In het tabblad Contacten kun je je klant om een eenmalige incassomachtiging vragen zodat je de factuur automatisch kunt incasseren via Moneybird Online Betaalmethoden. Als je je verkoopfacturen wil gaan incasseren via automatische incasso via Moneybird Online Betaaltmethode, dan is het nodig dat er een nieuw mandaat voor Moneybird Online Betalingen afgegeven wordt. Het is dus niet mogelijk om bestaande mandaten om te zetten in een Moneybird Online Betaalmethode mandaat. Naast incasseren van betaalrekening, is het ook mogelijk om te incasseren van een Creditcard.
Mandaat
In het tabblad Contacten stel je per contact via Extra > Incassomachtiging
een mail op richting je klant om een mandaatverzoek te doen. Je klant kan de machtiging afgeven via een iDEAL-, Google-, Apple- of een Creditcard betaling. De standaard tekst in de e-mail voor het mandaat is niet aan te passen. De link voor het afgeven van het mandaat is niet onbeperkt geldig, maar verloopt na 14 dagen. Als de link verlopen is en je contact wil alsnog een mandaat afgeven, dan kun je een nieuw verzoek verzenden.
API
Het is mogelijk om met behulp van de API mandaatverzoeken voor Moneybird Online Betaalmethoden incassomandaten te versturen. Ook is het mogelijk om extra informatie op te halen over Moneybird Online Betaalmethoden mandaten en deze te verwijderen.