In Moneybird is het alleen mogelijk om je bankrekening via iDEAL te verifiëren. Als je gebruik maakt van een bankrekening waarbij je geen iDEAL-betalingen kunt uitvoeren, dan kan je bankrekening niet geverifieerd worden.
Je kunt Moneybird overigens wel gewoon gebruiken, ook al is je bankrekeningnummer niet geverifieerd. Als je het rekeningnummer op je facturen wilt vermelden, kun je het rekeningnummer via Instellingen > Bedrijfsgegevens > Afzenderadressen opslaan
.
Let wel op: als je al een rekeningnummer hebt geverifieerd in je administratie, is het niet meer mogelijk om een niet-geverifieerde rekening toe te voegen. Je kunt er dan eventueel voor kiezen om de eerste verificatie te verwijderen, zodat je de rekening wel kunt toevoegen. Als dat geen gepaste oplossing is kun je het rekeningnummer ook op je facturen vermelden door gebruik te maken van een extra veld.
Er zijn alleen wel drie functies in Moneybird waarvoor je rekening wel verplicht geverifieerd moet zijn, deze zijn dan helaas niet te gebruiken:
Facturen versturen en ontvangen via Peppol. Facturen versturen per e-mail is wel gewoon beschikbaar.
Je btw-aangifte direct vanuit Moneybird naar de Belastingdienst versturen. Je kunt de aangifte wel zelf indienen via de website van de Belastingdienst. Daarbij kun je de gegevens gebruiken uit het rapport voor de btw-aangifte dat Moneybird voor je samenstelt.
Moneybird Online Betaalmethoden, hiervoor is het ook nodig om een geverifieerd bankrekeningnummer te hebben.