Om een online betaalmethode aan te bieden op je facturen, kun je je aanmelden voor Moneybird Online Betaalmethoden of je kunt er voor kiezen een koppeling te maken met een externe Payment Service Provider. Moneybird werkt samen met de Payment Service Provider Mollie. Volg hiervoor de volgende stappen:
Zet het schuifje aan bij Mollie via
Instellingen > Koppelingen
Op de volgende pagina klik je op de knop 'Koppel met Mollie'. Je wordt nu doorgestuurd naar Mollie waar je kunt inloggen op je Mollie account.
Na het inloggen krijg je informatie te zien wat er precies gekoppeld wordt. Controleer hier of je toegang geeft tot de juiste organisatie bij Mollie.
Als alles klopt, klik je op 'Toegang geven' om de koppeling tussen Mollie en Moneybird te maken.
Bij Mollie kun je één of meerdere websiteprofielen aanmaken. Per website profiel kun je onder andere instellen welke betaalmethoden (zoals iDEAL, Bancontact, SOFORT, etc) je aan je klanten wilt aanbieden. In Moneybird kun je via Instellingen > Workflows
per workflow instellen welk websiteprofiel van Mollie je wilt gebruiken. Hiermee kun je er voor zorgen dat je verschillende betaalmethoden kunt aanbieden aan verschillende klantgroepen. Heb je bijvoorbeeld een workflow voor Duitse klanten, dan kun je een websiteprofiel van Mollie gebruiken waarin betaalmethoden actief zijn die in Duitsland gebruikt kunnen worden.
Bij het instellen van het websiteprofiel zie je meteen terug welke betaalmethoden er actief zijn in het websiteprofiel.
Lees ook: