Voordat je een offerte kunt maken in Moneybird, zijn er eerst een aantal instellingen nodig:
Deze instellingen hoef je maar een keer goed te zetten en worden voor alle offertes gebruikt.
Wanneer je een online offerte aan wilt maken, open je het tabblad Offertes en klik je op 'Toevoegen'. Je klikt op het adresblok om een contact te selecteren. In ditzelfde scherm kies je ook de juiste workflow. In eerste instantie is de standaard workflow geselecteerd. Mocht je voor bepaalde klanten altijd een andere workflow gebruiken, dan is dit eenvoudig in te stellen bij het contact.
In hetzelfde scherm zie je het offertenummer staan. Hier hoef je niks mee te doen. Als je in de instellingen de juiste factuurnummering hebt toegevoegd, kent Moneybird automatisch het eerstvolgende nummer toe. Als je op de offerte op het conceptnummer klikt, kun je al wel zien welk offertenummer hij gaat krijgen. Ook bij het versturen van de offerte zie je in het verzendscherm welk nummer de offerte gaat krijgen.
Na het toevoegen van het juiste contact en het kiezen van de juiste workflow, ga je verder met het aanmaken van de offerteregels.