Naar de hoofdinhoud
Bedrijfsgegevens op je facturen

Welke bedrijfsinformatie moet je toevoegen aan je facturen? Bekijk hier welke velden verplicht zijn en hoe je deze informatie toevoegt op je facturen.

Meer dan een maand geleden bijgewerkt

In Moneybird voeg je je je bedrijfsinformatie toe via Instellingen > Bedrijfsgegevens. Hier zal minimaal één afzenderadres staan van je bedrijf. Klik op 'Bewerken' om de gegevens te wijzigen. Standaard zal de bedrijfsinformatie die je instelt weergegeven worden in het afzenderadres op je facturen en hoef je verder niets in te stellen. Via de afzenderadressen kun je ook meerdere handelsnamen instellen.

De inhoud van het afzenderadres, de volgorde van de informatie en de opmaak van de gegevens wijzig je in de huisstijl. Ga hiervoor naar Instellingen > Huisstijlen. Kies vervolgens de huisstijl waarvoor je het afzenderadres wilt wijzigen. Je ziet dan een voorbeeld van een factuur zien met het afzenderadres. Klik op het afzenderadres op de factuur om wijzigingen te kunnen maken.

Beschikbare velden toevoegen.
  • Om een veld toe te voegen of te verwijderen kun je de tekst met de muis verslepen van links naar rechts in het scherm.

  • Om de volgorde van de velden te wijzigen kun je een veld naar boven of beneden verslepen met de muis

  • Om de opmaak van een veld te wijzigen ga je met je muis over een veld en klik je op de icoontjes achter de regel. Het is mogelijk om een regel dikgedrukt of cursief te maken. Ook kun je kiezen of de naam van het veld weergegeven moet worden.

Zodra je tevreden bent met het afzenderadres klik op je 'Ok' en vervolgens op 'Opslaan' om de wijzigingen definitief op te slaan. Bij het aanmaken van een nieuwe factuur, kies je via de pijl naar beneden naast 'Toevoegen' de gewenste huisstijl. De nieuwe factuur bevat nu automatisch de juiste gegevens.

De video is opgenomen met de oude navigatie en komt niet geheel overeen met de werkelijkheid. Nieuwe video’s volgen!

Was dit een antwoord op uw vraag?