Als je betaalmogelijkheden via Moneybird Online Betaalmethoden of Mollie aanbiedt aan je klanten, wordt er in de e-mail van de factuur een link naar de online versie van de factuur meegestuurd. Je vindt bij de online versie een knop om de factuur online te voldoen. Daarnaast vindt je klant in de e-mail een betaallink. Met deze betaallink kan je klant gemakkelijk online betalen door middel van de methoden die er zijn geactiveerd.
Het is ook mogelijk om een QR-code aan je facturen toevoegen. Een QR-code kan eenvoudig worden toegevoegd aan je huisstijl.
Betaalverzoek naar je klant sturen
Als je een betaalverzoek naar je klant wilt sturen, bijvoorbeeld via WhatsApp, kun je de betaallink kopiëren. Dit is mogelijk voor Moneybird Online Betaalmethoden en Mollie als je één van deze twee hebt geactiveerd in je workflow. Bij beide kun je de link kopiëren via Extra > Kopieer betaallink
in de betreffende factuur. Vervolgens kun je deze met je klant delen op de gewenste manier.
Het is helaas niet mogelijk om een factuur via Tikkie te laten betalen. Vanwege regelgeving bij Tikkie is het niet mogelijk om via die partij een betaallink mee laten sturen met jouw facturen. We zouden dan betaalverzoeken genereren voor derde partijen en dat is volgens hun algemene voorwaarden niet toegestaan.