Naar de hoofdinhoud
Losse transacties verwijderen

In Moneybird kunnen losse transacties niet verwijderd worden. Ontdek hoe je deze correct verwerkt in je boekhouding.

Meer dan een maand geleden bijgewerkt

Het is in Moneybird niet mogelijk losse transacties te verwijderen. In principe horen alle bij- en afschrijvingen van je zakelijke rekening namelijk bij je boekhouding. Zou je wel een enkele transactie verwijderen, dan is je boekhouding niet meer compleet en kan je banksaldo niet goed berekend worden op de balans. Er is vrijwel altijd een correcte manier om enkele transacties te verwerken in je boekhouding.

Transacties die eigenlijk privé waren.

Heb je je zakelijke rekening gebruikt om een privébetaling te doen? Dan kun je deze eenvoudig als privé-opname boeken.

Een verkeerde overboeking die teruggestort is.

Als er een verkeerde overboeking is die weer teruggestort is, heb je een afschrijving en een bijschrijving. Deze twee transacties kun je beiden op een categorie boeken. Als je er nog geen geschikte categorie voor hebt, kun je via Instellingen > Categorieën een nieuwe categorie toevoegen. Als je bij beide transacties dezelfde categorie gebruikt, vallen de bedragen tegen elkaar weg in de rapporten.

Categorie toevoegen in je administratie

Betaling voor een factuur van je tijd voor Moneybird

Wanneer je net bent begonnen in Moneybird, kan het zijn dat je facturen in een ander programma hebt gemaakt. Als er bij je overstap naar Moneybird nog facturen openstaan en er wordt na je overstap betaald, dan kun je de transactie gewoon in Moneybird verwerken.

Je kunt bij je overstap naar Moneybird een beginbalans invoeren. Als er verkoopfacturen openstonden, zul je in de beginbalans een bedrag bij ‘Debiteuren’ hebben in de beginbalans. Als er inkoopfacturen openstonden, zul je een bedrag bij ‘Crediteuren’ hebben. De transactie van de betaling kun je op de categorie ‘Debiteuren’ of ‘Crediteuren’ boeken, zodat het openstaande bedrag weer wordt verlaagd.

Was dit een antwoord op uw vraag?