Naar de hoofdinhoud
Alle collectiesContactenContacten toevoegen
Problemen bij importeren contacten.
Problemen bij importeren contacten.

Lees welke meldingen je op welke manier op kunt lossen.

Meer dan een maand geleden bijgewerkt

Als je contacten importeert, kan het voorkomen dat een bestand niet helemaal is zoals die zou moeten zijn waardoor het importeren niet goed gaat. Je krijg dan de melding 'Helaas kunnen we geen contacten importeren met dit bestand' te zien. Mogelijke oorzaken en oplossingen:

  • Bestand beschadigd: Het geüploade bestand is leeg of mogelijk beschadigd. Hierdoor kan Moneybird geen gegevens herkennen. Ga naar het programma of pakket waar je de contacten hebt geëxporteerd en probeer de contacten nogmaals te exporteren. Upload het nieuwe CSV- of vCard bestand opnieuw in Moneybird.

  • Onbekend formaat: Het geüploade bestand heeft een onbekend formaat. Moneybird accepteert alleen CSV- of vCard-bestanden. Ga naar het programma of pakket waar je de contacten hebt geëxporteerd en probeer de contacten nogmaals te exporteren, maar dit keer als een CSV- of vCard-bestand. Upload dit bestand vervolgens in Moneybird.

  • Meer dan 5000 contacten: Het geüploade bestand bevat meer dan 5000 contacten. Het is niet toegestaan om zoveel contacten in één keer te uploaden. Via de Moneybird API is het mogelijk om grotere hoeveelheden contacten toe te voegen. Lees hier meer over in onze API documentatie.

  • Meer dan 50 velden per contact: Het geüploade bestand bevat meer dan 50 velden per contact. Het is niet toegestaan om zoveel velden te gebruiken. Ga naar het programma of pakket waar je de contacten hebt geëxporteerd en probeer de contacten nogmaals te exporteren met minder informatie. Upload het nieuwe CSV- of vCard bestand opnieuw in Moneybird. Bij een CSV-bestand kun je kolommen verwijderen in een spreadsheet programma zoals Microsoft Excel of LibreOffice Calc. pload het aangepaste bestand daarna opnieuw in Moneybird.

Was dit een antwoord op uw vraag?