Naar de hoofdinhoud

Abonnement verwijderen of workflow aanpassen

Wanneer er een factuur of contact aan een abonnement gekoppeld is, is er alleen de mogelijkheid om het abonnement te deactiveren.

Deze week bijgewerkt

Het is niet altijd mogelijk om een bestaand abonnement helemaal te verwijderen. Dit is een bewuste keuze om te voorkomen dat er gegevens uit je administratie verdwijnen die wel invloed op een ander gedeelte van je administratie kunnen hebben bijvoorbeeld het tabblad Facturen of Contacten.

Workflow aanpassen in een abonnement

De workflow van abonnementsvormen is gebaseerd op de workflow die is ingesteld bij het contact. Als je de workflow voor een abonnement wilt aanpassen, dan dien je deze bij het contact te wijzigen.

Het 'verkeerde' abonnement zal dan eerst opgezegd moeten worden om vervolgens een abonnement met de juiste workflow aan te kunnen maken.

Het is helaas niet direct mogelijk om een workflow te wijzigen bij een bestaand abonnement, omdat Moneybird niet zeker kan weten of er al eerder afspraken zijn gemaakt met je klanten.

Was dit een antwoord op uw vraag?