Naar de hoofdinhoud
De directe koppeling met de Rabobank wordt ontkoppeld

De directe koppeling met Rabobank vervalt bij meerdere administraties. Herstel door alle koppelingen opnieuw in te stellen.

Meer dan een maand geleden bijgewerkt

Als je een directe koppeling hebt met Rabobank, geldt dat je per Rabobank account 1 consent (toestemming voor rekeningen) hebt. Wanneer je voor het eerst een koppeling maakt wordt dit consent aangemaakt bij Rabobank. Bij Moneybird wordt dan het ID opgeslagen van dat consent.

Een algemeen voorbeeld:

  • Je maakt met 1 Rabobank account 3 koppelingen (Administratie A, B, C)

  • Je hebt op dat Rabobank account 3 rekeningen, rekening 1, 2, 3

  • Bij de Rabobank is er per account 1 consent (toestemming voor rekeningen)

  • Je maakt koppeling tussen administratie A en rekening 1 (consent: rekening 1)

  • Je maakt koppeling tussen administratie B en rekening 2 (consent: rekening 2, nu vervalt toestemming voor 1)

  • Je maakt koppeling tussen administratie C en rekening 3 (consent: rekening 3, nu vervalt toestemming voor 2)

Bij Rabobank kan er dus maar één keer toestemming gegeven worden per Rabobank account. Wanneer je twee keer een koppeling maakt tussen Rabobank en Moneybird dan vervalt de oude.

Je kan het beste alle koppelingen weer uit zetten en dan opnieuw een koppeling maken en in één keer toestemming geven voor alle rekeningen die je wilt gebruiken in Moneybird ongeacht via welke administratie op dat moment wordt gekoppeld. Wanneer je in Rabobank de rekeningen hebt geselecteerd krijg je in Moneybird weer een scherm te zien om de juiste administraties te selecteren.

Ga in je Moneybird-administratie naar Instellingen > Bank en klik op je Rabobank-rekening. Klik vervolgens op 'Koppelen'. Je komt nu in de beveiligde omgeving van de Rabobank terecht. Volg verder de stappen van de Rabobank, deze zijn te vinden op de website van de Rabobank.

Was dit een antwoord op uw vraag?