Naar de hoofdinhoud
Transacties verwijderen Rabobank koppeling

Lees hoe je de transacties kunt verwijderen

Meer dan een maand geleden bijgewerkt

Let op: transacties die via een koppeling in je administratie worden gezet, horen bijna altijd bij je administratie. Verwijder dus alleen transacties als je zeker weet dat deze niet in je administratie horen.

Als je transacties wilt verwijderen die via een koppeling met Rabobank zijn toegevoegd, kan dit niet direct. Je zal eerste de rekening tijdelijk in je administratie moeten ontkoppelen. Volg de volgende stappen om de transacties te verwijderen:

  1. Zet de koppeling met de Rabobank (tijdelijk) stop, dit kan via de online omgeving van Rabobank. Je kunt de bestaande koppeling wijzigen, je wordt dan doorgestuurd naar Moneybird. In het scherm bij Moneybird kun je per rekening een administratie kiezen, als je er voor zorgt dat er geen administratie is geselecteerd en je rondt de wijziging af, dan wordt de koppeling stopgezet. Let op: dit wordt de volgende ochtend aan Moneybird doorgegeven. In Moneybird zal het dus eerst nog even lijken alsof de koppeling wel actief is, na 2 werkdagen zie je ook in Moneybird dat de koppeling er niet meer is.

  2. Ga naar het tabblad Bank in Moneybird en selecteer de rekening waarvan je de transacties wilt gaan verwijderen.

  3. Klik bij een van de transacties op het bolletje voor de datum (kleur is afhankelijk van of de transactie al verwerkt is of nog niet)

  4. Verwijder het afschrift door op het prullenbakje bovenaan te klikken.

  5. Je wordt nu automatisch weer teruggestuurd naar het tabblad Bank, als hier nu nog transacties staan, kun je stap 3 en 4 herhalen, net zolang tot dat je de melding 'Er zijn geen transacties van 'rekening' gevonden' ziet staan.

  6. Ga tot slot in je administratie naar de te verwijderen bankrekening via Instellingen > Bank. Verwijder de rekening met het prullenbakje bovenaan. (Als je alleen kunt deactiveren, dan zijn er nog transacties voor de rekening. Je kunt dan eerst nog stap 3 t/m 5 uitvoeren.)

Vervolgens kun je de koppeling opnieuw inschakelen. Als je dit dezelfde dag doet, zul je geen nieuwe transacties mislopen.

Als je de koppeling pas na een of meerdere dagen opnieuw inschakelt, kan het zijn dat je een transactie gaat missen die niet wordt doorgegeven. Als dat gebeurt kun je de reeks compleet maken door de ontbrekende transactie zelf toe te voegen met een MT940 of CAMT.053 bestand. Of door ze ze handmatig toe te voegen, klik hiervoor op het tabblad Bank op Toevoegen > handmatig transacties toevoegen.

Was dit een antwoord op uw vraag?