Als er een koppeling is met een verkeerde Rabobank rekening, kun je dit met de volgende stappen herstellen en ongedaan maken:
Als eerste moet de koppeling met Rabobank stopgezet worden om te voorkomen dat er in de toekomst opnieuw verkeerde transacties in je administratie worden gezet. Dit kan vanuit je online omgeving bij de Rabobank. Je kunt de bestaande koppeling wijzigen, je wordt dan doorgestuurd naar Moneybird. In het scherm bij Moneybird kun je per rekening een administratie kiezen, als je er voor zorgt dat er geen administratie is geselecteerd en je rondt de wijziging af, dan wordt de koppeling stopgezet. Als er al transacties voor de rekening zijn toegevoegd, kun je daarna de volgende stappen uitvoeren. Als er nog geen transacties zijn toegevoegd, kun je meteen naar de laatste stap.
Ga naar het tabblad Bank en selecteer de rekening waarvan je de transacties wilt gaan verwijderen.
Klik bij een van de transacties op het bolletje voor de datum (kleur is afhankelijk van of de transactie al verwerkt is of nog niet)
Verwijder het afschrift door op het prullenbakje bovenaan te klikken.
Je wordt nu automatisch weer teruggestuurd naar het tabblad Bank, als hier nu nog transacties staan, kun je stap 3 en 4 herhalen, net zolang tot dat je de melding 'Er zijn geen transacties van 'rekening' gevonden' ziet staan.
Ga tot slot in je administratie naar de te verwijderen bankrekening via
Instellingen > Bank
. Verwijder de rekening met het prullenbakje bovenaan. Als je alleen kunt deactiveren, dan zijn er nog transacties voor de rekening. Je kunt dan eerst nog stap 3 t/m 5 uitvoeren.