Als je op je zakelijke rekening een transactie ziet en deze is niet in Moneybird terug te zien, kan dat meerdere oorzaken hebben. Je kunt de volgende zaken nagaan:
Je kunt in de bunq-app controleren of de koppeling met Moneybird aan de kant van bunq nog actief is. Als de koppeling bij bunq is stopgezet, dan krijgt Moneybird daar helaas geen seintje van, de koppeling lijkt dan in Moneybird nog wel actief, maar bunq geeft geen nieuwe transacties meer door. Als de koppeling is stopgezet, kun je de koppeling desgewenst opnieuw maken.
Als de koppeling wel actief is, kun je deze stappen nog nagaan om het probleem te achterhalen.
Als de koppeling aan de kant van bunq nog wel actief is en je hebt niets vreemds aan de instellingen in Moneybird kunnen vinden, kun je contact opnemen. We zoeken graag naar een oplossing. Voor ons is het handig als je één of enkele voorbeelden kunt geven van transacties die je mist in Moneybird met de volgende gegevens:
De datum
Het bedrag
De omschrijving van de transactie
De IBAN van de betreffende rekening
Om problemen als deze in de toekomst te voorkomen, raden wij het aan om je bunq-rekening via Ponto aan Moneybird te koppelen. De transacties worden dan vier keer per dag aan Moneybird doorgegeven en de koppeling via Ponto is stabieler dan de verouderde koppeling. Je kunt je verouderde koppeling eerst stopzetten en vervolgens de nieuwe koppeling maken.