Naar de hoofdinhoud
Transacties verwijderen met ING koppeling

Verwijder ongewenste transacties uit je ING-koppeling in Moneybird door de koppeling tijdelijk stop te zetten.

Meer dan een maand geleden bijgewerkt

Let op: transacties die via een koppeling in je administratie worden gezet, horen bijna altijd bij je administratie. Verwijder dus alleen transacties als je zeker weet dat deze niet in je administratie horen.

Als je transacties wilt verwijderen die via een koppeling met ING zijn toegevoegd, kan dit niet direct. Je zal eerste de rekening tijdelijk in je administratie moeten ontkoppelen. Volg de volgende stappen om de transacties te verwijderen:

  1. Zet de koppeling met de ING (tijdelijk) stop, dit kan via de online omgeving van de ING. In je online omgeving bij ING kun je de bestaande koppeling wijzigen, je wordt dan doorgestuurd naar Moneybird. In het scherm bij Moneybird kun je de vinkjes voor wat er gekoppeld moet zijn allemaal weghalen.

  2. Ga naar het tabblad Bank in Moneybird en selecteer de rekening waarvan je de transacties wilt gaan verwijderen.

  3. Klik bij een van de transacties op het bolletje voor de datum (kleur is afhankelijk van of de transactie al verwerkt is of nog niet), je opent dan het afschrift.

  4. Controleer of alle transacties van dit afschrift verwijderd mogen worden.

  5. Verwijder het afschrift door op het prullenbakje bovenaan te klikken.

  6. Je wordt nu automatisch weer teruggestuurd naar het tabblad Bank, als hier nu nog transacties staan die verwijderd mogen worden, kun je stap 3 en 4 herhalen, net zolang totdat alle 'oude' transacties weg zijn.

Vervolgens kun je de koppeling opnieuw inschakelen. We raden het aan om de nieuwe koppeling met ING via Ponto te maken. De directe verouderde koppeling met ING is minder stabiel. Via Ponto worden worden vier keer per dag de transacties toegevoegd. Als je de koppeling dezelfde dag maakt, zul je geen nieuwe transacties mislopen.

Als je de koppeling pas na een of meerdere dagen opnieuw inschakelt, kan het zijn dat je een transactie gaat missen die niet wordt doorgegeven. Als dat gebeurt kun je de reeks compleet maken door de ontbrekende transactie zelf toe te voegen met een MT940 of CAMT.053 bestand. Of door ze ze handmatig toe te voegen, klik hiervoor op het tabblad Bank op Toevoegen > handmatig transacties toevoegen.

Was dit een antwoord op uw vraag?