Naar de hoofdinhoud
Verkeerde ING rekening gekoppeld

Lees hoe je een koppeling met een verkeerde ING rekening stopzet en ongewenste transacties verwijdert in Moneybird.

Meer dan een maand geleden bijgewerkt

Als er een koppeling is met een verkeerde ING rekening en je wilt dit ongedaan maken, dan moet als eerste de koppeling worden stopgezet. Dit om te voorkomen dat er in de toekomst opnieuw verkeerde transacties in je administratie worden gezet. In je online omgeving bij ING kun je de bestaande koppeling wijzigen, je wordt dan doorgestuurd naar Moneybird. In het scherm bij Moneybird kun je de vinkjes voor wat er gekoppeld moet zijn allemaal weghalen.

Als er al transacties voor de rekening zijn toegevoegd, kun je daarna de volgende stappen uitvoeren. Als er nog geen transacties zijn toegevoegd, kun je meteen naar de laatste stap.

  1. Ga naar het tabblad Bank en selecteer de rekening waarvan je de transacties wilt gaan verwijderen.

  2. Klik bij een van de transacties op het bolletje voor de datum (kleur is afhankelijk van of de transactie al verwerkt is of nog niet)

  3. Verwijder het afschrift door op het prullenbakje bovenaan te klikken.

  4. Je wordt nu automatisch weer teruggestuurd naar het tabblad Bank, als hier nu nog transacties staan, kun je stap 3 en 4 herhalen, net zolang tot dat je de melding 'Er zijn geen transacties van 'rekening' gevonden' ziet staan.

  5. Ga tot slot in je administratie naar de te verwijderen bankrekening via Instellingen > Bank. Verwijder de rekening met het prullenbakje bovenaan. Als je alleen kunt deactiveren, dan zijn er nog transacties voor de rekening. Je kunt dan eerst nog stap 2 t/m 4 uitvoeren.

Was dit een antwoord op uw vraag?