Naar de hoofdinhoud
Alle collectiesExterne bankrekeningenTransacties toevoegenBankkoppeling met Knab
Verouderde koppeling: transacties verwijderen met Knab koppeling
Verouderde koppeling: transacties verwijderen met Knab koppeling

Lees hoe je oude transacties kunt verwijderen

Meer dan een maand geleden bijgewerkt

Let op: transacties die via een koppeling in je administratie worden gezet, horen bijna altijd bij je administratie. Verwijder dus alleen transacties als je zeker weet dat deze niet in je administratie horen.

Als je transacties wilt verwijderen die via een verouderde directe koppeling met Knab zijn toegevoegd, kan dit niet direct. Je zal eerste de rekening tijdelijk in je administratie moeten ontkoppelen. Volg de volgende stappen om de transacties te verwijderen:

  1. Zet de koppeling met de Knab (tijdelijk) stop, dit kan in twee stappen. In je online omgeving bij Knab kun je de koppeling stopzetten. Vervolgens kun je in Moneybird naar Instellingen > Bank gaan. Klik hier op de rekening en in het volgende scherm bovenaan op de knop 'Ontkoppelen'.

  2. Ga naar het tabblad Bank in Moneybird en selecteer de rekening waarvan je de transacties wilt gaan verwijderen.

  3. Klik bij een van de transacties op het bolletje voor de datum (kleur is afhankelijk van of de transactie al verwerkt is of nog niet), je opent dan het afschrift.

  4. Controleer of alle transacties van dit afschrift verwijderd mogen worden.

  5. Verwijder het afschrift door op het prullenbakje bovenaan te klikken.

  6. Je wordt nu automatisch weer teruggestuurd naar het tabblad Bank, als hier nu nog transacties staan die verwijderd mogen worden, kun je stap 3 en 4 herhalen, net zolang totdat alle 'oude' transacties weg zijn.

Vergeet niet om je rekening hierna opnieuw te koppelen.

Je maakt de nieuwe koppeling via Ponto. De verouderde directe koppeling met Knab zorgt regelmatig voor vertraagde, missende of dubbele transacties. Om die reden is het niet meer mogelijk om de directe koppeling te maken.

Ponto geeft vier keer per dag de transacties door aan Moneybird en deze koppeling is een stuk stabieler. Je kunt de verouderde koppeling eerst stopzetten en vervolgens de nieuwe koppeling via Ponto maken.

Als je de koppeling pas na een of meerdere dagen opnieuw inschakelt, kan het zijn dat je een transactie gaat missen die niet wordt doorgegeven. Als dat gebeurt kun je de reeks compleet maken door de ontbrekende transactie zelf toe te voegen met een MT940 of CAMT.053 bestand. Of door ze ze handmatig toe te voegen, klik hiervoor op het tabblad Bank op Toevoegen > handmatig transacties toevoegen.

Was dit een antwoord op uw vraag?