Zodra je je KVK-nummer hebt ingevuld en je gegevens zijn goedgekeurd, kun je verder met het invullen van de gegevens die nodig zijn om Moneybird Online Betaalmethoden te gaan gebruiken.
Voor de activatie van Moneybird Online Betaalmethoden is het nodig om een geverifieerd bankrekeningnummer te hebben. Het kan zo zijn dat we vragen om je bankrekening opnieuw te verifiëren als de verificatie verouderd is. Het bankrekeningnummer moet een zakelijke rekening zijn en op naam van je bedrijf staan. Het nummer wordt gebruikt om uitbetalingen op te ontvangen.
Bedrijfsactiviteiten en website
Voor de aanmelding van Moneybird Online Betaalmethoden vragen we je om een korte beschrijving te geven van de bedrijfsactiviteiten waarvoor je Moneybird Online Betaalmethoden gaat gebruiken. Veranderen je bedrijfsactiviteiten, dan kun je deze vervolgens altijd wijzigen bij je bedrijfsgegevens via Instellingen > Bedrijfsgegevens
. Wanneer je een website hebt of wellicht een social media pagina, dan vragen we je deze ook in te vullen.
UBO-gegevens
Vaak heb je je bedrijfsgegevens al ingevuld in je administratie. Deze bedrijfsgegevens gebruiken we voor de aanmelding van Moneybird Online Betaalmethoden. Naast de bedrijfsgegevens vragen we ook om gegevens van de UBO’s van je bedrijf. UBO’s (Ultimate Beneficial Owners) zijn belanghebbenden in je bedrijf, denk hierbij aan de eigenaar, aandeelhouders met een minimaal belang van 25% of tekenbevoegden.
Aanvullende gegevens
In sommige gevallen vragen we om aanvullende informatie of documentatie om de identiteit van de UBO te verifiëren. Dat doen we bijvoorbeeld als je veel volume gaat verwerken via Moneybird Online Betaalmethoden. Wanneer dit het geval is, mailen we de desbetreffende UBO of eigenaar van een administratie voor aanvullende UBO- of bedrijfsgegevens. Door de informatie te verifiëren, kun je gebruik blijven maken van de functionaliteiten.