De bedragen die je ontvangt via Moneybird Online Betaalmethoden worden uitbetaald zodra het geld van je klant op je Moneybird Online Betaalmethoden rekening staat en is vrijgegeven (bij iDEAL is dat na twee werkdagen, bij betalingen via automatische incasso tien werkdagen). Aan het saldo kun je zien welke uitbetalingen er nog aankomen. Wanneer dit precies is, kun je op je Moneybird Online Betaalmethoden account zien bij het onderdeel Bank. Hou er rekening mee dat het even kan duren voordat een uitbetaling in je administratie te zien is.
Het kan voorkomen dat de betaling van jouw klant geslaagd is en ook op je Moneybird Online Betaalmethoden account staat, maar dat deze niet wordt meegenomen in de dagelijkse uitbetaling. Dit komt bijvoorbeeld voor bij een incasso. Na het versturen van de factuur duurt het twee werkdagen voordat Moneybird Online Betaalmethoden het geld incasseert van de rekening van je klant. We geven jouw klant daarmee de tijd om de factuur te bekijken en te zorgen dat er voldoende geld op de rekening staat. Met deze twee werkdagen wachttijd volgen we de richtlijnen van de Nederlandse Betaalvereniging. Na de incasso is het geld tien werkdagen onderweg naar je Moneybird Online Betaalmethoden rekening. In deze periode wachten wij af of de incasso definitief slaagt of dat er storneringen zijn. Na deze tien werkdagen is het geld beschikbaar bij het saldo van jouw Moneybird Online Betaalmethoden rekening.
Het geld dat beschikbaar is op de Moneybird Online Betaalmethoden-rekening wordt de eerstvolgende werkdag aan je uitbetaald.