Naar de hoofdinhoud
Afrondingsverschil

Lees wat je kunt doen wanneer het betalingsverschil niet wordt rechtgezet met een extra betaling of terugstorting

Meer dan een maand geleden bijgewerkt

Als er sprake is van een betalingsverschil voor een (inkoop)factuur, dat niet wordt rechtgezet met een extra betaling of terugstorting, dan kun je dit boeken onder de categorie 'Afrondingsverschil'. Je kunt deze optie voor verkoopfacturen en inkomende documenten gebruiken:

  • In het tabblad Facturen bij de factuur via Registreer betaling > Afrondingsverschil.

  • In het tabblad Inkomend bij je inkoopfacturen en bonnen via Betaling > Registreer betaling > Afrondingsverschil.

Verwerk je het restbedrag met de optie 'Afrondingsverschil' dan zal Moneybird het bedrag automatisch boeken op de categorie ‘Afrondingsverschil’ in je resultatenrekening. Heb je deze categorie nog niet geactiveerd, dan kun je dat direct doen. Na het verwerken van het afrondingsverschil krijgt de (inkoop)factuur of bon de status ’Betaald’.

Was dit een antwoord op uw vraag?