Naar de hoofdinhoud
Alle collectiesBeveiligingTwee-staps-verificatie
Inloggen met 2FA lukt niet door tijdsafwijking
Inloggen met 2FA lukt niet door tijdsafwijking

Lees hoe dit vermoedelijk kan komen door een tijdsafwijking

Meer dan een maand geleden bijgewerkt

Als je gebruik maakt van twee-staps-verificatie via authenticatie-app, zijn de codes die je van de Google Authenticator app krijgt, gebaseerd op de ingestelde tijd. Gebruik je op je telefoon de automatische datum en tijd (netwerktijd)? Als dat niet het geval is, kan het voorkomen dat de tijd op je telefoon niet helemaal goed is en deze niet synchroon loopt met Moneybird. De codes die op de tijd gebaseerd zijn zullen dan ook niet goed zijn, waardoor de code niet geaccepteerd wordt tijdens het inloggen. Je kunt op je telefoon het beste de automatische tijd instellen om dit op te lossen.

Wanneer bovenstaande uitleg het probleem niet oplost, kun je een back-up code gebruiken om in te loggen. Als dat niet lukt, kunnen we door middel van een verificatieprocedure back-up codes uitgeven waarmee 2FA opnieuw kan worden ingesteld.

Als je weer succesvol ben ingelogd, kun je er ook voor kiezen om twee-staps-verficatie uit te schakelen en gebruik te maken van passkeys om soortgelijke problemen in de toekomst te voorkomen.

Was dit een antwoord op uw vraag?