Naar de hoofdinhoud
Alle collectiesBeveiligingInloggen en inlogproblemen
Verificatieprocedure bij inlogproblemen
Verificatieprocedure bij inlogproblemen

Bij inlogproblemen zorgt onze verificatieprocedure voor veilige toegang tot je gegevens, met bescherming tegen ongeautoriseerde toegang.

Deze week bijgewerkt

Wij kunnen jouw e-mailadres voor je wijzigen of je twee backup-codes toesturen wanneer je problemen hebt bij het inloggen in je boekhouding. Hiervoor moeten we zeker weten dat het verzoek daadwerkelijk vanuit het bedrijf afkomstig is. Hiervoor hebben we een verificatieprocedure. Dit houdt in dat we een brief naar het bedrijf sturen, waarin een code staat die per e-mail teruggestuurd kan worden. Zodra de code is teruggestuurd, kunnen we je verder helpen.

Wil je dat de verificatieprocedure voor jou wordt gestart, neem dan contact met ons op en stuur de volgende gegevens:

  • De situatie waarom de verificatieprocedure moet worden uitgevoerd (bijvoorbeeld dat je e-mailadres niet meer beschikbaar is of dat de twee-staps-verificatie niet meer werkt en je geen backupcodes hebt)

  • Je persoonlijke naam

  • Je bedrijfsnaam

  • Het e-mailadres dat je bij Moneybird hebt geregistreerd

  • Het KvK-nummer van je bedrijf (heb je een niet-Nederlands bedrijf, stuur dan je btw-nummer)

  • Het adres van je bedrijf

  • Een van de factuurnummers van de factuur voor de abonnementskosten van je administratie. Het factuurnummer wordt ook vermeld bij de afschrijving van de kosten op je bankrekening.

Waarom we controle per brief doen

Bij beveiliging van software en data is de mens vaak de zwakste schakel. Technisch kan alles goed worden beveiligd, maar helaas zijn er ook hackers die gebruik maken van 'social engineering'. Dit kan bijvoorbeeld zijn dat een hacker die toegang probeert te krijgen tot jouw gegevens in Moneybird een e-mail naar de support van Moneybird stuurt en vraagt of wij het inlog e-mailadres kunnen aanpassen. Via de e-mail kunnen wij niet controleren of jij de e-mail hebt verzonden, of dat de e-mail is verzonden door iemand die geen toegang tot jouw gegevens mag hebben, maar dit wel probeert te krijgen.

De gegevens die in Moneybird staan, zijn privacygevoelig, jouw financiële gegevens staan in Moneybird, maar bijvoorbeeld ook de gegevens van je klanten. Om te voorkomen dat verkeerde personen toegang krijgen tot je gegevens, moeten we zeker weten dat we gegevens alleen aanpassen op verzoek van de eigenaar van de administratie in Moneybird.

Door een brief te sturen naar het adres van het bedrijf dat ook bij de KVK is geregistreerd (of bij VIES voor niet-Nederlandse bedrijven), komt de code alleen bij het bedrijf terecht. Als je de code per e-mail terugstuurt, hebben wij een controle dat je bij het bedrijf hoort. Een hacker zal de brief niet ontvangen en krijgt dus geen code die hij terug kan sturen naar ons.

We begrijpen dat het vervelend kan zijn dat je door de verificatieprocedure tijdelijk niet kunt inloggen. Inlogproblemen komen bijna altijd op precies het verkeerde moment. Maar als verkeerde personen toegang tot je gegevens in Moneybird krijgen, zijn de gevolgen vele malen erger. Daarom wijken we niet af van de verificatieprocedure.

Was dit een antwoord op uw vraag?