Wanneer je toegang tot je account verliest, is dat een vervelende situatie. Een veelvoorkomende oorzaak is het kwijtraken van twee-staps-verificatie. Dit los je op door een hersteloptie te gebruiken die je eerder hebt ingesteld voor accountherstel.
Via Gebruikersaccount > Beveiliging > Herstelopties
zie je welke herstelopties je zelf kan instellen of welke al ingesteld zijn voor jouw gebruikersaccount. Let op: Je moet een hersteloptie zelf instellen vóórdat je toegang verliest, anders kun je deze niet gebruiken. Zodra je nieuwe herstelopties toevoegt, zie je dit ook terug op deze beveiligingspagina.
Als je geen herstelopties instelt voordat je inlogproblemen hebt, is er alleen een trage verificatieprocedure beschikbaar. Heb je geen toegang tot je e-mailadres of weet je je wachtwoord niet meer? Dan moet je dat eerst oplossen voordat je een hersteloptie kan gebruiken.
Afhankelijk van je account zijn er verschillende herstelopties:
Ieder account kan gebruikmaken van de herstelopties 'Identiteitsbewijs' en 'Jouw IBAN'.
Alleen als eigenaar van een administratie kun je toegang tot je account herstellen met iDEAL of via een KVK-herstelbrief.
Daarnaast is er voor gebruikers die geen eigenaar zijn, maar alleen meewerken in administraties, de hersteloptie 'Toegangsrechten & uitnodigingen intrekken' beschikbaar.