Naar de hoofdinhoud
Offertes online accepteren

Een offerte online laten accepteren? Met Moneybird kan dat eenvoudig.

Meer dan een maand geleden bijgewerkt

Als je de offerte verstuurt, kun je aanvinken dat de ontvanger de offerte online kan accepteren en ondertekenen. Je klant krijgt vervolgens een e-mail met de mogelijkheid om de offerte online te bekijken of de offerte online te accepteren. In de online offerte staat bovenaan een knop om de offerte te downloaden als pdf. Onderaan staat de mogelijkheid om de offerte te accepteren.

Je klant een offerte online laten accepteren

Let wel op: Via Instellingen > Nummering & kopie mail kun je dit eerst onderaan instellen door 'Ja' aan te vinken, zodat offertes en factuur online zichtbaar worden.

Facturen online beschikbaar maken.

Je klant vult zijn naam en e-mailadres in en in het vak 'Handtekening' plaatst hij zijn online handtekening, deze hoeft niet identiek te zijn aan de geschreven handtekening. Moneybird slaat deze gegevens samen met het IP-adres van je klant op. Jij en je klant ontvangen beiden een e-mail met de geaccepteerde offerte met handtekening. Het e-mailbericht dat hierbij wordt verstuurd kun je instellen in de offerteworkflow via Instellingen > Workflows. In je Moneybird account wordt de status van de offerte direct veranderd naar geaccepteerd en je kunt de gegevens van de ondertekening aan de rechterkant van de pagina openen. Door de knop 'Factureer offerte' te gebruiken, kun je de offerte direct omzetten in een factuur.

Offerte accepteren via online handtekening
  • Het is niet mogelijk om een offerte online af te wijzen, je kunt de status van de offerte wel zelf aanpassen naar 'Afgewezen' via 'Wijzig status'.

  • Jouw klant kan een offerte met de status 'Verlopen' nog wel accepteren. Als je dat niet wilt kun je zelf de status aanpassen naar 'Afgewezen' via 'Wijzig status'.

Zelf offerte onderteken voor verzending

Als je hebt ingesteld dat je de offerte voor verzending ondertekent, dan wordt die handtekening pas op de offerte zichtbaar als de klant de offerte ook online heeft ondertekend. Daarmee voorkomen we dat je handtekening bij anderen terecht komen waar je (nog) geen overeenkomst mee hebt.

Pas als beide partijen (jij en de klant) de handtekening hebben gezet, ontvangen jullie beide na ondertekenen een document waarop beide handtekeningen zichtbaar zijn.

Was dit een antwoord op uw vraag?