Nadat je een offerte hebt aangemaakt, kun je deze op twee manier verzenden: per e-mail of handmatig. Bovenaan kies je voor ‘Verzend offerte’.
Via Instellingen > Workflows
kun je in de workflow instellen of je zelf een kopie van de offerte wilt ontvangen.
Offerte versturen per e-mail
De meest gebruikte manier om je offertes te versturen is per e-mail. Hiervoor heb je natuurlijk wel een e-mailadres nodig van je klant, deze sla je op in het contact. Mocht je een offerte naar meerdere e-mailadressen tegelijk willen verzenden, scheid de adressen dan met een komma.
Als je digitaal akkoord van je klant wil, kies je voor ‘De ontvanger dient deze offerte online te accepteren en ondertekenen’. Ook kun je eerst zelf je offerte nog ondertekenen voordat je deze verstuurt door een vinkje bij de optie te zetten.
Offerte handmatig versturen
Wanneer je de offerte bijvoorbeeld zelf per mail wilt verzenden, kies je in Moneybird voor Verzend offerte > Offerte handmatig verzenden
. Moneybird verstuurt de offerte niet echt, maar de offerte krijgt wel de status 'Openstaand', net zoals wanneer deze per e-mail zou zijn verzonden.