Naar de hoofdinhoud
Alle collectiesInkomendInkoopfacturen betalen
Inkoopfactuur in betaalbatch verwijderen
Inkoopfactuur in betaalbatch verwijderen

Lees waarom dit niet lukt doordat de inkoopfactuur aan een betaalbatch is toegevoegd

Meer dan een maand geleden bijgewerkt

Als je je inkoopfactuur hebt opgenomen in een betaalbatch, dan kun je de factuur niet direct verwijderen. De inkoopfactuur kan verwijderd worden nadat de betreffende betaalbatch verwijderd is. Je kunt via het tabblad Bank > Betaalbatches de betreffende batch opzoeken. Bovenaan staat een prullenbakje waarmee je batch kunt verwijderen. Daarna kun je op het tabblad 'Inkomend' de inkoopfactuur verwijderen door ook bovenaan op het prullenbakje te klikken.

Als er in de betaalbatch meerdere betalingen zijn opgenomen, dan wordt er voor alle facturen een nieuwe betaling klaargezet. Je kunt alle betalingen die al uitgevoerd zijn verwijderen door op het prullenbakje achter de klaargezette betaling te klikken. Je verwijdert hiermee alleen de klaargezette betaling, de gekoppelde banktransacties blijven in tact. De status van de inkoopfacturen verandert niet door nu de klaargezette betaling te verwijderen.

Betaalbatch via bankkoppeling

Een betaalbatch die is ingeschoten via een bankkoppeling kan niet meer verwijderd worden. Dit geldt voor elke bank. Als een batch via een koppeling met ING is aangemaakt, dan kan die alleen via Mijn ING Zakelijk worden geannuleerd, maar de batch kan alsnog niet worden verwijderd uit Moneybird.

Was dit een antwoord op uw vraag?