Als je je inkoopfacturen betaalt met behulp van een betaalbatch, hangt het van je bank af hoe je de betaalbatch terugziet bij je banktransacties. Er zijn twee mogelijkheden:
De betaalbatch wordt als één bedrag van je bankrekening afgeschreven. Als bij de transactie daarvan het batch-nummer is vermeld en het bedrag komt overeen met de batch in Moneybird, dan verwerkt Moneybird de transactie automatisch voor je.
De bedragen van de facturen uit de batch worden apart van elkaar van je bankrekening afgeschreven. Als in de omschrijving hetzelfde factuurnummer staat als die je ook hebt opgeslagen bij de inkoopfactuur op het tabblad Inkomend, kan Moneybird de transactie automatisch voor je verwerken. Als de transactie niet automatisch verwerkt kan worden, kun je zelf de juiste factuur aan de transactie koppelen.
Via het tabblad Bank kun je bij 'Betaalbatches' naar het archief gaan. Als je in het archief een betaalbatch opent, kun je ook altijd nog zien welke facturen er waren meegenomen in de batch.