Naar de hoofdinhoud
Verkoop via kassa toevoegen

Lees hoe je externe omzet aan je administratie toevoegt

Meer dan een maand geleden bijgewerkt

Als je de omzet van je kassa in je administratie wilt zetten, dan kan dat niet rechtstreeks door het rapport in te voeren. Dit kun je dit op twee manieren in Moneybird verwerken:

  1. Je kunt voor de externe omzet een factuur toevoegen via het tabblad Facturen > Externe facturen.

  2. Je kunt de omzet invoeren door op het tabblad Inkomend een inkoopfactuur met negatieve bedragen in te voeren. Als het totaalbedrag negatief is, kan je een vinkje zetten bij 'Deze creditfactuur bevat inkomsten die onder omzet vallen'. Je kunt per verkoop een negatieve inkoopfactuur aanmaken, maar je kunt ook een 'Verzamelfactuur' maken, met bijvoorbeeld het totaalbedrag per dag, per week of per maand. Een periode langer dan een maand is over het algemeen niet handig, omdat Moneybird de rapporten per maand samenstelt.

Het is ook mogelijk om je kassa aan Moneybird te koppelen, als je kassa-systeem die mogelijkheid biedt. Wij ontwikkelen alleen zelf geen API's en hebben hier geen standaard scripts voor. Als je een API wilt gebruiken, kun je deze zelf (laten) ontwikkelen .

Was dit een antwoord op uw vraag?