Naar de hoofdinhoud
Abonnementen beheren

Lees wat je stap voor stap instelt om abonnementen in Moneybird te beheren.

Meer dan een maand geleden bijgewerkt

Naast producten kun je ook abonnementen beheren in Moneybird. Voordat je kunt beginnen met abonnement heb je eerst een product nodig met een periode. Vervolgens kun je bij een contact het abonnement toevoegen. Volg hiervoor de volgende stappen:

  • Stap 1: Voeg een product toe via Instellingen > Producten > Toevoegen

  • Stap 2: Vul alle gegevens in die bij je product of dienst horen.

  • Stap 3: Selecteer een periode, bijvoorbeeld een maand of een jaar.

  • Stap 4: Navigeer naar het contact waarvoor je het abonnement wilt starten.

  • Stap 5: Klik bij het contact op Toevoegen > Abonnement

  • Stap 6: Selecteer het aangemaakte product met periode en voeg optioneel een kenmerk, aantal of korting toe.

De actieve abonnementen zijn inzichtelijk door naar het desbetreffende product of contact te navigeren.

Door het starten van een abonnement wordt er op de achtergrond automatisch een periodieke factuur aangemaakt, deze kun je op het tabblad Facturen onder 'Periodieke facturen' terugvinden. Je kunt daar in het filter aangeven dat je abonnementen ook wilt weergeven, door de optie bij 'Abonnementen weergeven' op 'Ja' te zetten. Zo kun je direct zien hoe de eerstvolgende factuur van je abonnement eruit komt te zien! Periodieke facturen en dus ook abonnementen zijn alleen beschikbaar voor betaalde pakketten.

Was dit een antwoord op uw vraag?